Artigo Revisado por pares

Adrenocorticotropic Hormone Controls Infantile Spasms Independently of Cortisol Stimulation

1984; Wiley; Volume: 25; Issue: 5 Linguagem: Inglês

10.1111/j.1528-1157.1984.tb03469.x

ISSN

1528-1167

Autores

Jacqueline R. Farwell, Jerrold M. Milstein, Kent E. Opheim, Elizabeth K. Smith, Stephen T. Glass,

Tópico(s)

Neonatal and fetal brain pathology

Resumo

Summary: Infantile spasms constitute a severe seizure disorder unresponsive to standard anticonvulsants. Both prednisone and adrenocorticotropic hormone (ACTH) have produced remission of seizures in some patients. The mechanisms of action of these hormones are not known. Eight infants with infantile spasms were treated with prednisone for 2 weeks. This controlled the seizures in two patients. In the remaining six patients, prednisone was continued and ACTH was added. This treatment produced cessation of spasms in four patients. Serum prednisone and cortisol were measured at a number of points during treatment. In infants receiving prednisone and then prednisone plus ACTH, serum cortisol was suppressed to about one‐quarter of baseline levels with the initiation of prednisone, and remained suppressed during ACTH administration. We conclude that ACTH can exert its effect on infantile spasms in the setting of adrenal suppression, and can act without stimulating endogenous cortisol production. A CNS site of action is suggested and should be sought. RESUMEN Los espasmos infantiles constituyen un desorden convulsivo severo que no responde a anticonvulsivantes habituales. La prednisona y la hormona corticotropa (ACTH) pueden producir una remisión de los ataques en algunos enfermos, aunque su mecanismo de acción es desconocido. Ocho niños con espasmos infantiles fueron tratados con prednisona durante dos semanas, lo que controló los ataques en dos enfermos. En los restantes seis se continuó la prednisona añadiendo ACTH, con lo que se conseguió la interrupción de los ataques en cuatro pacientes. En diversos momentos del tratamiento, se midieron los niveles séricos de prednisona y cortisol. En los niños que habían recibido prenisona y después prednisona con ACTH, los niveles de cortisol estaban reducidos en un cuarto de sus valores basales al iniciarse la prednisona y permanecieron reducidos durante la administración de ACTH. Concluimos que el ACTH puede ejercer sus efectos sobre los espasmos infantiles en presencia de una supresión adrenal y puede actuar sin estimular la producción de cortisol endógeno. Se sugiere la exístencia de un lugar de acción en el sistema nervioso central que debe ser localizado. ZUSAMMENFASSUNG BNS‐Krämpfe stellen ein schweres Anfallsleiden dar, das auf Standardantiepileptika nicht reagiert. Sowohl Prednison als adrenocorticotropes Hormon (ACTH) haben bei manchen Patienten zu einer Remission der Anfälle gefuhrt. Der Mechanismus dieser Wirkung ist nicht bekannt. 8 Säuglinge mit BNS‐Krämpfen wurden 2 Wochen lang mit Prednison behandelt. Das führte bei 2 Patienten zur Anfallsfreiheit, bei den übrigen 6 Patienten wurde Prednison weiter gegeben und ACTH hinzugefügt. Diese Behandlung bewirkte bei 4 Patienten Anfallsfreiheit. Die Prednison‐ und Cortisolspiegel wurden mehrfach während der Behandlung gemessen. Bei Säuglingen, die zunächst Prednison und später Prednison und ACTH erhalten hatten, war das Serum Cortisol bei Beginn des Prednisons auf etwa ein Viertel der Basiswerte supprimiert; es blieb während der ACTH‐Gabe supprimiert. Wir schließen daraus, daß ACTH seine Wirkung gegenüber BNS‐Krámpfen bei Nebennierensuppression entfaltet und ohne Stimulation der endogenen Cortisolproduktion wirken kann. Es wird vermutet, daß eine Angriffs punkt im ZNS vorhanden ist, der gesucht werden sollte.

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