Artigo Revisado por pares

Short Communication: A Support Mount Made from Nomex Card For Storage and Three-dimensional Display Of an Incomplete and Fragile 19th-century Straw Bonnet

2012; Routledge; Volume: 51; Issue: 1 Linguagem: Inglês

10.1179/019713612804480835

ISSN

1945-2330

Autores

Luba Dovgan Nurse,

Tópico(s)

3D Surveying and Cultural Heritage

Resumo

AbstractThe aim of this project was to prepare a fragile and incomplete 19th-century straw bonnet for storage and occasional display. When brought for conservation the bonnet exhibited a distorted and shallow shape due to the loss of the crown and previous repairs, the straw was brittle, and the wire was distorted but flexible. The mount solution addressed the problem that arose from the conflicting demand for the bonnet to be stored flat because of the client's storage constraints, while retaining the ability to display the bonnet in a three-dimensional shape. This article discusses the condition of the object before treatment, the treatment undertaken, the method of making the mount from Nomex 410 card (meta-aramid), the functionality of the mount for flat storage, and its assembly for three-dimensional display. The support mount reconstructed the bonnet's original shape and compensated for the missing areas. It enabled the client to store the bonnet flat and to arrange the bonnet safely into shape. The mount eliminated the need to handle the bonnet excessively when arranging it for display. Suporte em cartão Nomex para armazenamento e exibição em três dimensões de chapéu de palha do séc.19 incompleto e frágil O objetivo deste projeto foi preparar para armazenamento e eventual exibição um chapéu de palha do séc.19, frágil e incompleto. Quando trazido para a conservação o chapéu estava distorcido e plano graças à perda da copa e a reparos anteriores, a palha estava quebradiça e o arame distorcido, mas flexível. A solução encontrada para a montagem resolveu o problema criado por demandas conflitantes: armazenar o chapéu de forma plana tendo em vista as limitações da capacidade de armazenamento do cliente, embora mantendo a possibilidade de sua exibição em três dimensões. Este artigo discute o estado de conservação do objeto antes do tratamento, o tratamento realizado, o método usado para montagem em cartão Nomex 410 (meta-aramida), a funcionalidade da montagem para o armazenamento plano e para exibição tridimensional. O suporte de montagem recuperou a forma original do chapéu e compensou as partes faltantes. Ele possibilitou ao cliente armazenar o chapéu de forma plana, bem como colocá-lo na sua forma original, em segurança. A montagem eliminou a necessidade de manuseio excessivo do chapéu ao ser disposto para exibição.The aim of this project was to prepare a fragile and incomplete 19th-century straw bonnet for storage and occasional display. When brought for conservation the bonnet exhibited a distorted and shallow shape due to the loss of the crown and previous repairs, the straw was brittle, and the wire was distorted but flexible. The mount solution addressed the problem that arose from the conflicting demand for the bonnet to be stored flat because of the client's storage constraints, while retaining the ability to display the bonnet in a three-dimensional shape. This article discusses the condition of the object before treatment, the treatment undertaken, the method of making the mount from Nomex 410 card (meta-aramid), the functionality of the mount for flat storage, and its assembly for three-dimensional display. The support mount reconstructed the bonnet's original shape and compensated for the missing areas. It enabled the client to store the bonnet flat and to arrange the bonnet safely into shape. The mount eliminated the need to handle the bonnet excessively when arranging it for display. Un support de montage en papier Nomex pour l'entreposage et l'exposition 3-D d'un bonnet de paille incomplet et fragile du XIXe siècle L'objectif de ce projet était de préparer un bonnet du XIXe siècle, incomplet et fragile, pour l'entreposage et l'exposition occasionnelle. Quand il fut apporté pour la restauration, le bonnet était déformé et aplati à cause de la perte de la calotte et de réparations antérieures, la paille était fragile, le fil métallique était déformé mais flexible. La solution de montage devait résoudre le problème soulevé par la demande conflictuelle pour que le bonnet soit entreposé à plat à cause des contraintes d'entreposage du client, alors qu'il fallait garder la possibilité d'exposer le bonnet en 3-D. Cet article discute de l'état de l'objet avant le traitement, la méthode de montage avec du papier Nomex 410 (méta-aramide) et le fonctionnement du montage pour l'entreposage à plat et son assemblage pour l'exposition en 3-D. Le support reconstitue la forme originale du bonnet et sert à remplacer les morceaux manquants. Il permet au client de ranger le bonnet à plat, tout en offrant la possibilité de présenter le bonnet sans risque dans sa forme tridimensionnelle. Il élimine la nécessité de manipulations multiples lorsqu'on doit préparer le bonnet pour une exposition. Una montura de cartulina Nomex como soporte para almacenamiento y exhibición tridimensional de un sombrero de paja del S XIX frágil y con faltantes El objetivo de este proyecto fue preparar un sombrero de paja del S XIX frágil y con faltantes para su almacenamiento y exposición ocasional. Cuando el sombrero fue traído para su conservación, exhibía una forma distorsionada y poco profunda debido a la pérdida de la corona y a reparaciones previas, la paja estaba quebradiza y el alambre se encontraba distorsionado aunque flexible. La solución de montaje resolvió el problema surgido de la exigencia conflictiva de tener que guardar el sombrero de forma plana debido a restricciones de espacio de almacenamiento del cliente, y a la vez tener la posibilidad de exponer el sombrero de forma tridimensional. Este artículo discute las condiciones del objeto antes del tratamiento, el tratamiento realizado, el método para construir el soporte de cartulina Nomex 410 (fibra de meta aramida), la funcionalidad del soporte para almacenamiento plano, y su ensamblaje para exhibición tridimensional. El soporte reconstruyó la forma original del sombrero y compensó las áreas faltantes. Al mismo tiempo, eliminó la necesidad de manipular el sombrero excesivamente durante su preparación para exhibición.

Referência(s)