Artigo Acesso aberto Revisado por pares

Nazi punks folk off: leisure, nationalism, cultural identity and the consumption of metal and folk music

2012; Routledge; Volume: 32; Issue: 4 Linguagem: Inglês

10.1080/02614367.2012.674152

ISSN

1466-4496

Autores

Karl Spracklen,

Tópico(s)

Social and Cultural Dynamics

Resumo

Abstract Far-right activists have attempted to infiltrate and use popular music scenes to propagate their racialised ideologies. This paper explores attempts by the far right to co-opt two particular music scenes: black metal and English folk. Discourse tracing is used to explore online debates about boundaries, belonging and exclusion in the two scenes, and to compare such online debates with ethnographic work and previous research. It is argued that both scenes have differently resisted the far right through the policing of boundaries and communicative choices, but both scenes are compromised by their relationship to myths of whiteness and the instrumentality of the pop music industry. Ativistas de extrema direita vêm tentando se infiltrar e utilizar cenas de músicas populares a fim de propagar suas ideologias racialisadas. Este artigo explora tentativas da extrema direita de cooptar duas cenas musicais em particular: a do black metal e a do folk inglês. O delineamento de discurso é utilizado para explorar debates online sobre as fronteiras, o pertencimento e a exclusão nas duas cenas, e para comparar tais debates online com trabalhos etnográficos e pesquisas prévias. Argumenta-se que ambas as cenas têm resistido de forma distinta à extrema direita, através do policiamento de fronteiras e de escolhas comunicativas, mas ambas as cenas estão comprometidas por suas relações com mitos de brancura e a instrumentalidade da indústria da música pop. 极右翼激进分子通过将其种族歧视思想融入流行音乐来扩大影响。本文分析了这些右翼人士使用的两种音乐: 黑色重金属音乐和英语民歌。本文追溯了网上关于这两种音乐中涉及的界线, 归属以及排斥的争论, 然后把网上的争论同过去关于这方面的研究以及人种志研究进行比较。结论是: 这出于对界线的控制以及传播的需要, 两种音乐不约而同的拒绝了极右翼分子的利用, 但是令人遗憾的是, 这两种音乐由于同白人至上主义的关系以及本身作为流行音乐的属性, 依旧不可避免的遭到了极右翼分子的盗用。 Keywords: Habermasidentityleisuremusicwhiteness

Referência(s)