Artigo Acesso aberto Produção Nacional Revisado por pares

Child-school-TV and their relationship in the readings of the world

2008; Grupo Comunicar Ediciones; Volume: 16; Issue: 31 Linguagem: Inglês

10.3916/c31-2008-03-014

ISSN

1988-3293

Autores

Márcia Barbosa-da-Silva,

Tópico(s)

Cultural, Media, and Literary Studies

Resumo

This paper presents part of an investigation titled «Child and television: contributions to the teacher’s work in children’s education». It studies the way in which children between three and seven years old have a relationship with television. Starting from the interventions with the kids, new possibilities to teach children how to watch TV are shown. In order to do that, this research is based on the Brazilian teacher Paulo Freire and his concept about reading the world. O presente trabalho trata da apresentação de uma parte da pesquisa intitulada «Criança e televisão: que contribuições ao trabalho docente na pré-escola?», e aborda como crianças com idade entre três e sete anos de idade se relacionam com a televisão. A partir de observações e intervenções junto às crianças pesquisadas, aponta as contribuições para uma educação do olhar infantil sobre a TV. Para isso a pesquisa se fundamentou no conceito de leitura de mundo elaborado pelo educador brasileiro Paulo Freire.

Referência(s)
Altmetric
PlumX