Artigo Revisado por pares

A ORGANIZAÇÃO DE EVENTOS COMO ESTRATÉGIA DE MARKETING PARA O TURISMO EM FLORIANÓPOLIS

2013; University of the Algarve - ESGHT - CIEO; Volume: 1; Issue: 1 Linguagem: Português

ISSN

2182-8466

Autores

Talita Martins Nunes, Allan Augusto Platt,

Tópico(s)

Sport and Mega-Event Impacts

Resumo

EnglishThe event organization is no longer an activity seen as a simple gathering of people. Combined with the strategic concept, it can help with economic problems in many cities. Places famous for its beaches, such as Florianopolis, suffer the problem of tourism seasonality. This study aims to analyze the impact of the organization of events in the marketing strategies of tourism in Florianopolis. It is characterized by being a descriptive research held with key stakeholders in this market town. An event can bring a new identity for the host city, a new tourist profile and visibility of the local culture. Events can become important marketing strategies for cities, when properly assessed and planned. portuguesA organizacao de eventos nao e mais uma atividade vista como simples reuniao de pessoas. Aliado a conceitos estrategicos pode auxiliar em problemas economicos de muitas cidades. Locais famosos por suas praias, como Florianopolis, sofrem o problema da sazonalidade turistica. Este estudo tem como objetivo analisar o impacto da organizacao de eventos nas estrategias de marketing do setor turistico em Florianopolis. Caracteriza-se por ser uma pesquisa descritiva transversal unica realizada com importantes stakeholders desse mercado na cidade. Um evento pode trazer uma nova identidade para a cidade sede, um novo perfil de turista e visibilidade da cultura local. Eventos podem se transformar em importantes estrategias de marketing para as cidades, quando bem avaliados e planejados.

Referência(s)