Artigo Revisado por pares

An Exploratory Study of Pronunciation Intelligibility in the Brazilian Learner’s English

2003; PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DE SÃO PAULO; Volume: 24; Issue: 2 Linguagem: Inglês

ISSN

2318-7115

Autores

Neide Cesar Cruz,

Tópico(s)

Linguistic Variation and Morphology

Resumo

EnglishThis study aims at investigating the extent to which pronunciation errors at the segmental level – consonants, vowels, epenthesis and word stress – in the speech of Brazilian learners of English affect their intelligibility to native speakers. Quantitative and qualitative analyses revealed one main finding: out of the four error types investigated, word stress errors are likely to be a source of unintelligibility to native speakers who are familiar with the Brazilian accent. portuguesEste trabalho investiga ate que ponto erros de pronuncia no nivel segmental (consoantes, vogais, epentese e acentuacao de palavras) encontrados na fala espontânea de aprendizes brasileiros de ingles afetam sua inteligibilidade para falantes nativos. Analise quantitativa e qualitativa revelam que, dentre os quatro tipos de erros segmentais investigados, a acentuacao de palavras pode impedir a inteligibilidade para falantes nativos da lingua inglesa.

Referência(s)