Artigo Produção Nacional

ETHNO-CULTURAL DEVELOPMENT OF CHILDREN OF PRESCHOOL AGE IN THE PROCESS OF CONNECTION TO DECORATIVE-APPLIED ART

2019; Universidad Nacional de Ingeniería; Volume: 4; Issue: 2 Linguagem: Inglês

ISSN

2309-0413

Autores

Vladimir A. Chernobrovkin,

Tópico(s)

Psychology of Development and Education

Resumo

Abstract The article updates and substantiates the role of ethno-cultural education of Russian children of senior preschool age in the process of acquaintance with arts and crafts. The theoretical and methodological foundations of the ethno-cultural education of children of the senior preschool age are studied in the process of acquaintance with arts and crafts, the ethno-cultural education of preschool children as a social and psychological and pedagogical phenomenon is described, the state of program and methodical support for the realization of ethno-cultural education of preschool children in modern conditions of development of preschool education is analyzed, the role of arts and crafts in ethno-cultural education of children of senior preschool age in Russia is defined. The article suggests a set of measures, including a special program We are wizards, aimed at the ethno-cultural education of senior preschoolers, which can be recommended to the mass practice of teachers of pre-school general educational institutions and teachers of additional education for children. Resumo O artigo atualiza e embasa o papel da educacao etnocultural de criancas russas em idade pre-escolar no processo de familiarizacao com artes e artesanato. No texto, sao estudados os fundamentos teoricos e metodologicos da educacao etnocultural de criancas em idade pre-escolar no âmbito da familiarizacao com artes e artesanatos. A educacao etnocultural de criancas em idade pre-escolar e descrita como um fenomeno social, psicologico e pedagogico; e analisado o estado do programa e do apoio metodico para a realizacao da educacao etnocultural de criancas em idade pre-escolar em condicoes modernas de desenvolvimento da educacao pre-escolar; bem como e delineado o papel da arte e do artesanato na educacao etnocultural de criancas em idade pre-escolar na Russia. O artigo propoe um conjunto de medidas, incluindo um programa especial We are wizards (“Somos magos”), visando a educacao etnocultural de alunos em fase pre-escolar, o que pode ser recomendado tanto para a pratica em massa de professores em instituicoes educacionais pre-escolares quanto como reforco a educacao infantil.

Referência(s)