
O uso de jogos como estratégia de ensino: relato de experiência
2014; Volume: 8; Issue: 4 Linguagem: Português
10.5205/1981-8963-v8i4a9781p1081-1084-2014
ISSN1981-8963
AutoresFabiana Lopes Joaquim, Alessandra Conceição Leite Funchal Camacho,
Tópico(s)Education during COVID-19 pandemic
Resumo1024x768 ABSTRACT Objective: reporting the internship experience to teaching of the Academic Masters of Science of Care in Health, Fluminense Federal University. Method: a descriptive study, of the type experience report, developed with academics from the 4 th period of Nursing during the theoretical and practical teaching of the discipline of Nursing Fundamentals I, about the use of educational games of questions and answers with a view to technical-scientific improvement of thematics medication and vaccination. Results: there was an improvement of the academic performance across the subjects addressed. Conclusion: the games favored the learning of the subjects covered, provide dynamic content to once seen as merely memorization and study longer seen as an obligation, but nice. Descriptors: Medication Therapy; Vaccination; Teaching Materials; Nursing. RESUMO Objetivo : relatar a experiencia de estagio a docencia do Mestrado Academico em Ciencias do Cuidado em Saude da Universidade Federal Fluminense. Metodo : estudo descritivo, do tipo relato de experiencia, desenvolvido junto a academicos do 4o periodo do Curso de Enfermagem durante o ensino teorico pratico da disciplina de Fundamentos de Enfermagem I, acerca da utilizacao de jogoseducativos de perguntas e respostas com vistas ao aprimoramento tecnico-cientifico das tematicas medicacao e vacinacao. Resultados : houve a melhora do desempenho academico frente as tematicas abordadas. Conclusao : os jogos favoreceram a aprendizagem dos temas abordados, proporcionam dinâmica aos conteudos antes vistos como meramente de memorizacao e o estudo deixa de ser visto como uma obrigacao, mas agradavel. Descritores : Conduta do Tratamento Medicamentoso; Vacinacao; Materiais de Ensino; Enfermagem. RESUMEN Objetivo: presentar la experiencia de practicas para la ensenanza de la Maestria Academica de Ciencias de la Atencion en Salud, Universidad Federal Fluminense. Metodo: estudio descriptivo, de tipo informe de la experiencia, desarrollado con academicos del cuarto periodo de Enfermeria durante la ensenanza teorica y practica de la disciplina de Fundamentos de Enfermeria I, en la utilizacion de juegos educativos de preguntas y respuestas con miras a la mejora tecnica-cientifica de las tematicas medicacion y vacunacion. Resultados: hubo la mejoradel rendimiento academico frentea los temas abordados. Conclusion: los juegos favorecen el aprendizaje de los temas tratados, proporcionan contenido dinamico a una vez visto como una mera memorizacion yel estudio ya no es visto como una obligacion, pero agradable. Descriptores: Terapia medicamentosa; Vacunacion; Materiales de ensenanza; Enfermeria. Normal 0 21 false false false PT-BR X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Tabela normal; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:Calibri,sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Times New Roman; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Times New Roman; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
Referência(s)