Artigo Produção Nacional Revisado por pares

Instructional video as a teaching/learning tool in times of remote education: A viable alternative

2021; Wiley; Volume: 85; Issue: S3 Linguagem: Inglês

10.1002/jdd.12536

ISSN

1930-7837

Autores

Cléa Adas Saliba Garbín, Antônio Carlos Pacheco Filho, Artênio José Ísper Garbín, Karina Tonini dos Santos Pacheco,

Tópico(s)

Science and Education Research

Resumo

Journal of Dental EducationVolume 85, Issue S3 p. 2034-2035 ADVANCING THROUGH INNOVATION Instructional video as a teaching/learning tool in times of remote education: A viable alternative Cléa Adas Saliba Garbin, Cléa Adas Saliba Garbin Programa de Pós-Graduação em Odontologia Preventiva e Social, Universidade Estadual Paulista, Araçatuba, São Paulo, BrazilSearch for more papers by this authorAntonio Carlos Pacheco Filho, Antonio Carlos Pacheco Filho Programa de Pós-Graduação em Odontologia Preventiva e Social, Universidade Estadual Paulista, Araçatuba, São Paulo, BrazilSearch for more papers by this authorArtenio José Isper Garbin, Artenio José Isper Garbin Programa de Pós-Graduação em Odontologia Preventiva e Social, Universidade Estadual Paulista, Araçatuba, São Paulo, BrazilSearch for more papers by this authorKarina Tonini dos Santos Pacheco, Corresponding Author Karina Tonini dos Santos Pacheco [email protected] orcid.org/0000-0002-4687-6062 Departamento de Medicina Social, Programa de Pós-Graduação em Ciências Odontológicas, Universidade Federal do Espírito Santo. Marechal Campos ave. Maruípe, Vitória, Espírito Santo, Brazil Correspondence Karina Tonini dos Santos Pacheco, Departamento de Medicina Social, Programa de Pós-Graduação em Ciências Odontológicas, Universidade Federal do Espírito Santo. Marechal Campos ave. Maruípe, Vitória, Espírito Santo, 29.040-091, Brazil. Email: [email protected]Search for more papers by this author Cléa Adas Saliba Garbin, Cléa Adas Saliba Garbin Programa de Pós-Graduação em Odontologia Preventiva e Social, Universidade Estadual Paulista, Araçatuba, São Paulo, BrazilSearch for more papers by this authorAntonio Carlos Pacheco Filho, Antonio Carlos Pacheco Filho Programa de Pós-Graduação em Odontologia Preventiva e Social, Universidade Estadual Paulista, Araçatuba, São Paulo, BrazilSearch for more papers by this authorArtenio José Isper Garbin, Artenio José Isper Garbin Programa de Pós-Graduação em Odontologia Preventiva e Social, Universidade Estadual Paulista, Araçatuba, São Paulo, BrazilSearch for more papers by this authorKarina Tonini dos Santos Pacheco, Corresponding Author Karina Tonini dos Santos Pacheco [email protected] orcid.org/0000-0002-4687-6062 Departamento de Medicina Social, Programa de Pós-Graduação em Ciências Odontológicas, Universidade Federal do Espírito Santo. Marechal Campos ave. Maruípe, Vitória, Espírito Santo, Brazil Correspondence Karina Tonini dos Santos Pacheco, Departamento de Medicina Social, Programa de Pós-Graduação em Ciências Odontológicas, Universidade Federal do Espírito Santo. Marechal Campos ave. Maruípe, Vitória, Espírito Santo, 29.040-091, Brazil. Email: [email protected]Search for more papers by this author First published: 15 January 2021 https://doi.org/10.1002/jdd.12536Citations: 2Read the full textAboutPDF ToolsRequest permissionExport citationAdd to favoritesTrack citation ShareShare Give accessShare full text accessShare full-text accessPlease review our Terms and Conditions of Use and check box below to share full-text version of article.I have read and accept the Wiley Online Library Terms and Conditions of UseShareable LinkUse the link below to share a full-text version of this article with your friends and colleagues. Learn more.Copy URL Share a linkShare onEmailFacebookTwitterLinkedInRedditWechat No abstract is available for this article. REFERENCES 1Beheshti M, Taspolat A, Kaya SO, Sapanca FH. Characteristics of instructional vídeos. World J Educ Tech: Curr Issues. 2018; 10(1): 61-69. 10.18844/wjet.v10i1.3186 Google Scholar 2Wong G, Apthorpe HC, Ruiz K, Nanayakkara S. An innovative educational approach in using instructional vídeos to teach dental local anaesthetic skills. Eur J Dent Educ. 2018; 23: 28-34. 10.1111/eje.12382 PubMedWeb of Science®Google Scholar 3Brame CJ. Effective educational videos: principles and guidelines for maximizing student learning from video content. Lifes Sci Educ, Nashville. 2016; 15(6): 1-6. Google Scholar 4Cooper D, Higgins S. The effectiveness of online instructional videos in the acquisition and demonstration of cognitive, affective and psychomotor rehabilitation skills. Br J Edu Technol. 2015; 46(4): 768-779. 10.1111/bjet.12166 Web of Science®Google Scholar 5Morandini Morandini AC, Ramos-Junior ES, Zheng M, Desai R. Embracing video production as a powerful tool in dental education. J Dent Educ. 2020: 1-2. Web of Science®Google Scholar Citing Literature Volume85, IssueS3Supplement: Advancing Through InnovationDecember 2021Pages 2034-2035 This article also appears in:Advancing Through Innovation in a Challenging Time ReferencesRelatedInformation

Referência(s)