E- The People: A comparative perspective on the use of social networks in U.S. and French presidential campaigns

2012; Volume: 7; Issue: 3 Linguagem: Inglês

ISSN

2236-8000

Autores

Viviane Serfaty,

Tópico(s)

Social Media and Politics

Resumo

ABSTRACTThis paper first provides a historical overview of Internet use in French and American electoral campaigns. It then studies political practices on social networking sites such as Facebook, Twitter and Pinterest in the 2012 U.S. and French electoral campaigns. The reasons for the adoption of social networks by campaign teams are discussed and interpreted. Two case studies show the importance of public controversies, of the blurred boundaries between public and private lives as well as of the need for politicians to display grass roots participation in politics.Keywords: Elections; Social Networks; Facebook; Twitter; Pinterest. RESUMOEste artigo apresenta, inicialmente, uma revisao historica do uso da internet nas campanhas eleitorais norte-americanas e francesas. A seguir, analisa prticas de campanha em redes sociais como Facebook, Twitter e Pinterest nos Estados Unidos e na Franca em 2012. As razoes para a adocao de redes sociais pelos comites de campanha sao discutidas e interpretadas. Dois estudos de caso mostram a importância de controversias publicas e do apagamento das fronteiras entre vida publica e privada, assim como da necessidade, para os politicos, de exibir a participacao do cidadao comum na politica.Palavras-chave: Eleicoes; Redes sociais; Facebook; Twitter; Pinterest. RESUMENEste articulo presenta, inicialmente, una revision historica del uso de la internet en las campanas electorales norteamericanas y francesas. En seguida, analisa actos de campana en redes sociales como Facebook, Twitter y Pinterest en los Estados Unidos y Francia en 2012. Las razones para la adopcion de redes sociales por los equipos de campana son discutidas y interpretadas. Dos estudios de caso muestran la importancia de controversias publicas y del apagamiento de las fronteras entre vida publica y privada, asi como de la necessidad, para los polticos, de exibir la participacion del ciudadano ordinario en la politica.Palabras clave: Elecciones; Redes sociales; Facebook; Twitter; Pinterest.

Referência(s)