Artigo Acesso aberto Revisado por pares

Privacy please: Power distance and people’s responses to data breaches across countries

2022; Palgrave Macmillan; Volume: 54; Issue: 4 Linguagem: Espanhol

10.1057/s41267-022-00519-5

ISSN

1478-6990

Autores

Shilpa Madan, Krishna Savani, Constantine S. Katsikeas,

Tópico(s)

Digital Marketing and Social Media

Resumo

Information security and data breaches are perhaps the biggest challenges that global businesses face in the digital economy. Although data breaches can cause significant harm to users, businesses, and society, there is significant individual and national variation in people's responses to data breaches across markets. This research investigates power distance as an antecedent of people's divergent reactions to data breaches. Eight studies using archival, correlational, and experimental methods find that high power distance makes users more willing to continue patronizing a business after a data breach (Studies 1-3). This is because they are more likely to believe that the business, not they themselves, owns the compromised data (Studies 4-5A) and, hence, do not reduce their transactions with the business. Making people believe that they (not the business) own the shared data attenuates this effect (Study 5B). Study 6 provides additional evidence for the underlying mechanism. Finally, Study 7 shows that high uncertainty avoidance acts as a moderator that mitigates the effect of power distance on willingness to continue patronizing a business after a data breach. Theoretical contributions to the international business literature and practitioner and policy insights are discussed.The online version contains supplementary material available at 10.1057/s41267-022-00519-5.La seguridad de la información y las filtraciones datos son quizás los mayores desafíos que enfrentan las empresas globales en la economía digital. Aunque las filtraciones datos pueden causar un daño significativo a los usuarios, las empresas y la sociedad, existe una variación individual y nacional significativa en las respuestas de las personas a las filtraciones datos en todos los mercados. Esta investigación investiga la distancia de poder como un antecedente de las reacciones divergentes de las personas a las filtraciones datos. Ocho estudios que utilizan métodos de archivo, correlacionales y experimentales encuentran que una mayor distancia al poder hace que los usuarios estén más dispuestos a continuar tratando con condescendencia un negocio después de una filtración datos (Estudios 1–3). Esto se debe a que es más probable que crean que la empresa, no ellos mismos, son los dueños de los datos comprometidos (Estudios 4–5A) y, por lo tanto, no disminuyen sus transacciones con la empresa. Hacer creer a las personas que ellos (no la empresa) es dueña de los datos compartidos atenúa este efecto (Estudio 5B). El estudio 6 proporciona evidencia adicional para el mecanismo subyacente. Finalmente, el Estudio 7 muestra que una mayor aversión a la incertidumbre actúa como un moderador que mitiga el efecto de la distancia al poder en la voluntad de continuar patrocinando un negocio después de una filtración de datos. Se discuten las contribuciones teóricas a la literatura de negocios internacionales y las apreciaciones de los profesionales y las políticas.Segurança da informação e violações de dados são talvez os maiores desafios que empresas globais enfrentam na economia digital. Embora violações de dados possam causar danos significativos a usuários, empresas e sociedade, há uma significativa variação individual e nacional nas respostas das pessoas a violações de dados nos mercados. Esta pesquisa investiga a distância do poder como um antecedente das reações divergentes de pessoas a violações de dados. Oito estudos usando métodos de arquivo, correlacionais e experimentais descobriram que grande distância do poder torna usuários mais dispostos a continuar apoiar uma empresa após uma violação de dados (Estudos 1–3). Isso ocorre porque elas são mais propensas a acreditar que a empresa, e não eles próprios, possui os dados comprometidos (Estudos 4–5A) e, portanto, não reduzem suas transações com a empresa. Fazer com que as pessoas acreditem que elas (e não a empresa) são donas dos dados compartilhados atenua esse efeito (Estudo 5B). O estudo 6 fornece evidência adicional para o mecanismo subjacente. Por fim, o Estudo 7 mostra que alta evitação de incerteza atua como um moderador que mitiga o efeito da distância do poder na disposição de continuar apoiando uma empresa após uma violação de dados. Contribuições teóricas para a literatura de negócios internacionais e insights sobre práticas e políticas são discutidas.信息安全和数据泄露可能是全球企业在数字经济中面临的最大挑战。尽管数据泄露可能对用户、企业和社会造成显著伤害, 但人们对不同市场数据泄露的反应存在显著的个人和国家差异。本研究调查了权力距离作为人们对数据泄露的不同反应的前因。采用档案、相关和实验方法的八项研究发现, 高权力距离让用户更愿意在数据泄露后继续惠顾企业 (研究 1–3) 。这是因为他们更有可能相信企业而不是他们自己拥有失密数据 (研究 4–5A) , 因此不会减少他们与企业的交易。让人们相信他们 (而不是企业) 拥有共享数据会减弱这种影响 (研究 5B) 。研究 6 为基础机制提供了额外证据。最后, 研究 7 表明, 高度的不确定性规避起了调节作用, 可以减轻权力距离对数据泄露后继续惠顾企业的意愿的影响。对国际商务文献和实践者及政策见解的理论贡献进行了讨论。.

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